L’Hospitalet s’ha sumat a la Setmana  Zero Abandonament Escolar, que se celebra del 20 al 27 d’octubre arreu de Catalunya, amb diferents activitats que busquen donar  veu als joves i facilitar-los eines per continuar els estudis.

Una d’aquestes activitats és el Teatre Crític que ha posat en marxa Plàudite Teatre als instituts amb joves a partir de 14 anys. Joves procedents de diferents contextos que es relacionen entre si i posen en comú inquietuds i actituds davant la vida. Des d’una experiència artística com és el teatre, els joves es llencen a parlar de temes del seu interès amb tota franquesa.

Eugènia Delgado, directora artística de Plàudite Teatre, ha assenyalat que “molts joves ens diuen que el fracàs escolar és la punta de l’iceberg. El que a nosaltres ens arriba és que deixen els estudis, surten del sistema, però que abans d’això hi ha moltes altres problemàtiques. Aquest és el treball que nosaltres fem: descobrir des de les arts escèniques quines són aquestes coses que al final provoquen l’abandonament i com es poden treure els obstacles perquè això no passi”.

Teatre crític per donar veu als joves

L’Àlex Solsona, actor i professor de Plàudite Teatre, ha assegurat que “l’abandonament escolar és un tema que preocupa el jovent perquè al final es troben en situacions molt complicades en el seu dia a dia. Alguns joves ens manifesten que per dificultats familiars o per situacions que viuen en el seu dia a dia es veuen obligats a abandonar l’escola i per poder ajudar les seves famílies econòmicament, treballant. I creiem que les arts escèniques són un espai genial per poder expressar aquesta problemàtica i perquè puguin connectar amb el món artístic i connectar amb les seves emocions”.

De la seva banda, Jan Rodríguez, alumne de Plàudite Teatre, ha explicat que “jo crec que el teatre és una manera d’expresar-te però sobretot de donar-te a conèixer. Crear un espai de confiança com és aquest grup en el que tu pots ser tu mateix, i desforgar-te si cal a través del teatre. Aquest curs em serveix per perdre la por i expressar les meves idees”.

Aquesta iniciativa té com a principal objectiu ensenyar el jovent a identificar i reconèixer les diferents emocions per tal donar eines per poder gestionar-les.

Segons un informe de CCOO, el fracàs escolar a L’Hospitalet està xifrat en un 30% de l’alumnat, el doble que el que hi ha a tot Catalunya.