L’Hospitalet ha celebrat la diada d’enguany commemorant la llengua i el centenari de la ciutat. També hi hagut un reconeixement a Montserrat Garcia Rius, autora del monument a Rafael Casanova que va morir fa uns mesos.

Familiars i amics de la Montserrat han recordat la seva trajectòria i la seva vinculació amb la ciutat. Elisabet Parés, familiar de l’escultora, ha assenyalat que “la Montserrat a més de ser una gran escultora que ha deixat un llegat increïble a la ciutat i a Barcelona, era una persona que s’estimava molt L’Hospitalet. Jo se que ella ha vist aquest homenatge, ha estat molt emotiu”.

Un centenar entitats han participat en la ofrena floral

La presidenta del Centre d’Estudis Carme Rimbau, ha destacat que “és important commemorar la diada però trobo a faltar a la celebració una explicació històrica d’aquest dia tant important per a Catalunya”

D’altra banda, Jesús Solores, president de la Creu Roja de L’Hospitalet, ha assegurat que “la diada és un bon moment per demanar més humanitat, convivència i diàleg entre tots, sobretot en moments actuals on es viuen situacions complicades arreu del món”.

Antoni Garcia, president CE L’Hospitalet, ha assegurat que “la diada representa la convivència, el progrés i la Catalunya plural que vol avançar i que mira el futur amb optimisme”.

Miquel Escamilla, president de la Coordinadora de Colles Geganteres de L’Hospitalet, ha destacat “el compromís de les  entitats amb la cultura catalana, nosaltres estem sempre”.

L’acte ha finalitzat amb una mostra de cultura popular. Com la galejada dels trabucaires, el ball dels gegants de la ciutat, l’esbart dansaire, del Casino del Centre i la participació de la Colla Jove de L’Hospitalet.

  • Recupera l’emissió integra de l’acte de la Diada 2025 a L’Hospitalet