Un any més L’Hospitalet ha estat present a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, Fitur 2023, que ha tancat portes aquest passat diumenge. El saló ha comptat amb 86.000 visitants i 136.000 professionals, 8.500 participants, 755 expositors titulars i 131 països. 

La ciutat hi ha participat, novament, de la mà de l’Agència Catalana de Turisme i de la Diputació de Barcelona. Tècnics municipals de l’Àrea de Promoció Econòmica i Turisme han donat a conèixer l’oferta turística de la ciutat sota el lema “L’Hove. L’Hospitalet, una ciutat que es fa estimar”. Han mantingut trobades amb agents del sector i han difós material informatiu sobre els atractius de la ciutat.

Fitur és un punt de trobada de referència global per als professionals del sector. Aquesta edició ha comptat amb 86.000 visitants i 136.000 professionals, 8.500 participants, 755 expositors titulars i 131 països.

L’oferta de L’H

Des de fa uns anys, L’Hospitalet destaca com a destinació de turisme de negocis —amb les activitats de la Fira Granvia com a motor— i de turisme esportiu, gràcies al reconeixement que ha suposat l’atorgament del segell de Destinació de Turisme Esportiu. Actualment, L’H disposa de 22 hotels i 4.500 places hoteleres.

L’Ajuntament destaca com a valors de la ciutat “una àmplia i moderna oferta hotelera, la gastronomia singular i diversa, l’oferta cultural dels equipaments i dels artistes instal·lats al Districte Cultural, la qualitat de les instal·lacions esportives i el compromís amb la sostenibilitat”.

Aposta per captar turisme responsable

El 28 de juny de l’any passat, L’Hospitalet va rebre una de les certificacions de destinació Biosphere, que atorga l’Institut de Turisme Responsable, un reconeixement al compromís de la ciutat amb la sostenibilitat i amb la voluntat de millorar contínuament en aquest àmbit.

Aquest segell distingeix les destinacions i les empreses turístiques sostenibles segons criteris alineats amb els disset objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides. La distinció Biosphere s’espera que contribueixi a captar una demanda turística responsable, segons espera el Consistori.

En aquest sentit, per impulsar-lo, l’Ajuntament manté una campanya informativa sobre bones pràctiques turístiques. La guia que es va editar el passat juliol dóna pautes als visitats de la ciutat perquè coneguin la cultura, la gastronomia, les tradicions i el comerç de proximitat d’una manera respectuosa amb el medi ambient, utilitzant mitjans de transport sostenibles i fent un ús responsable dels allotjaments.