L’Hospitalet ja forma part del sistema europeu de gestió d’emergències 112. Tot i que inicialment es preveia la seva posada en marxa a l’abril, el servei està plenament operatiu i centralitza totes les trucades d’emergència de la ciutat. Aquesta integració permet que qualsevol incidència que requereixi atenció policial, sanitària, de bombers o de protecció civil es gestioni des d’un únic número.
Aquest canvi converteix L’Hospitalet en la segona ciutat de Catalunya, després de Barcelona, en integrar-se completament al sistema 112. I suposa diversos beneficis per a la ciutadania, sobretot en termes d’eficació i coordinació.
Per què s’integren totes les emergències en un únic número?
El 112 millora la capacitat de resposta davant una emergència, ja que, tots els cossos reben la informació en temps real, optimitzant la seva resposta. D’altra banda, s’ha activat la geolocalització, cosa que agilita les actuacions. A més, podràs trucar gratuïtament, inclús sense SIM, sempre que hi hagi cobertura d’almenys una operadora, i l’assistència està disponible en més de 50 idiomes.
Quins serveis estan inclosos al 112?
- Guàrdia Urbana
- Mossos d’Esquadra
- Bombers
- Protecció Civil
- Servei d’Emergències Sanitàries
Quan cal trucar al 112?
- Situacions de perill immediat
- Robatoris
- Accidents
- Incendis
- Agressions
- Emergències mèdiques
Quan no cal trucar al 112?
El 112 és un telèfon exclusiu per a emergències. No s’hi ha de trucar per:
- Informació general (Truqueu al 010)
- Estat del trànsit o el temps (Truqueu al 012)
- Consultes mèdiques (Truqueu al 061)
- Informació sobre vehicles retirats per la grua (Truqueu al 93 261 22 22)