L’Ajuntament de la ciutat,  en col•laboració amb diferents entitats, ha programat algunes activitats en línia per reflexionar i donar a conèixer els drets dels nens i de les nenes. Al llarg de tota la setmana, es fan actes relacionats amb els drets dels infants que es difondran a través de l’Instagram dels Serveis de la Xarxa Local d’Infància de L’Hospitalet.

També s’han programat d’altres activitats com una exposició de dibuixos, relats, vídeos i material audiovisual sobre els drets dels infants en època de coronavirus.

Actualment a L’Hospitalet, amb més de 37.500 infants i joves de 0 a 14 anys, hi ha tretze entitats que es poden considerar d’esplai o de lleure educatiu i acció social.

Aquest dijous s’ha presentat el Premi Internacional en Educació Social Joaquim Grau i Fuster, amb el treball guanyador de l’anterior edició: Pensant els espais i els llocs en les institucions residencials per a la infància i l’adolescència tutelada, de Gemma Sambola Mañé, i també s’ha fet una taula rodona des de Torre Barrina amb participació en línia https://www.youtube.com/watch?v=-7t4rBOwSAY

A més, des de les biblioteques, al llarg de la setmana es faran sessions de contes sobre els drets dels infants, al perfil d’Instagram @infantillhs. Cada dia es penjaran dos drets dels infants i es mostraran contes que hi estiguin relacionats. També es pot seguir la sessió de contes d’El ratolí Frederick, a càrrec de Clara Gavaldà, a l’enllaç de biblioteques https://bit.ly/3lGXzRJ

D’altra banda, dimarts es va fer telemàticament un taller per a joves sobre diversitat afectiva, sexual i de gènere a càrrec d’Elena Urko, organitzat per l’Oficina Municipal LGTBI i el Programa Municipal per a la Infància i l’Adolescència.

Al llarg de la setmana també es fa difusió a través de la xarxa d’entitats del manifest pels Drets dels Infants. Pots consultar el manifest, aquí