L’Hospitalet és un dels municipis que se suma un any més a la Setmana Europea de la Mobilitat. Amb un programa d’activitats per fomentar formes de desplaçament més sostenibles, segures i saludables, la principal proposta és la Fira de la Mobilitat, que hi té lloc, 19 de setembre, de 10.30 a 14 hores, a la rambla de la Marina.

La jornada, inclou diferents activitats lúdiques i educatives relacionades amb la mobilitat sostenible. Els assistents hi trobaran puzles i jocs, tallers de dibuix, un taller per elaborar cistelles per a bicicletes i un circuit d’habilitats en bicicleta. A més, la fira compta amb espais dedicats a la seguretat viària i permetrà conèixer la flota sostenible de l’Ajuntament. Diverses entitats de la ciutat també hi participaran amb activitats i propostes pròpies.

Consulta el programa d’activitats per la Setmana de la Mobilitat

L’activitat servirà, a més, per donar a conèixer serveis de mobilitat metropolitana com el Bus Metropolità, AMBici, Bicibox i els serveis de moto compartida impulsats per l’AMB.

La Setmana Europea de la Mobilitat d’enguany se celebra sota el lema “Mobilitat per a tothom” i posa el focus en la necessitat de garantir opcions de desplaçament accessibles, segures i sostenibles per a persones de totes les edats. A Catalunya, l’edició d’aquest any compta, de moment, amb l’adhesió de 380 municipis, que representen prop del 85% de la població catalana, i inclou més de 450 activitats arreu del territori.

Pedalada popular, diumenge 20 de setembre

La programació culminarà el diumenge 27 de setembre amb la 23a edició de La BaixCicletada. La pedalada popular, oberta a tothom, sortirà del parc de la Marquesa i recorrerà la carretera de Collblanc fins arribar al parc de Torreblanca, a Sant Joan Despí.

L’objectiu és promoure l’ús de la bicicleta i reivindicar l’espai públic com un entorn per gaudir de desplaçaments sostenibles i saludables. Les inscripcions per participar ja estan obertes.