El grup municipal L’H En Comú Podem exigeix a l’Ajuntament que faci front als problemes de soroll a L’Hospitalet. En roda de premsa, el seu portaveu, Manuel Domínguez, ha explicat que en moltes zones de la ciutat no es respecta el límit de decibels màxim que recomana l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i que això està afectant greument al veïnat.

“S’han de prendre mesures ja perquè els veïns i veïnes no hagin de marxar de casa seva”, ha explicat Domínguez, que qualifica la situació com un autèntic “drama”. Domínguez ha mencionat llocs especialment problemàtics com la plaça d’Eivissa, la plaça de la Llibertat i els entorns del centre comercial La Farga, on el veïnat es queixa del soroll constant provocat pels equips de refrigeració.

La seva companya de partit, Martha Cedeño, ha posat especial èmfasi en “el tràfic constant, les terrasses i carrers saturats i la música en parcs i places”.

Per tot això, els comuns proposen mesures com dotar al nou equip d’inspectors municipals de sonòmetres perquè puguin aixecar actes allà on no es respecti l’ordenança de soroll. També incrementar l’oferta d’espai públic i ampliar els horaris dels centres culturals per rebaixar la saturació dels carrers.

Segons el Mapa Estratègic del Soroll 2024/2030, el 67% dels hospitalencs conviuen amb una exposició al soroll superior als 55 decibels, el màxim que recomana l’OMS.