Més de 360 bicis elèctriques i 33 estacions arreu de la ciutat, la majoria a prop d’estacions d’altres modalitats de transport públic, amb aquestes xifres ha acabat el desplegament a L’Hospitalet del servei AMBici, mitjançant el qual l’Àrea Metropolitana vol afavorir la mobilitat sostenible i saludable.
Una de les últimes estacions que han entrat en funcionament és la de l’avinguda de Catalunya, a tocar de l’estació de Metro de Torrassa, on es creuen les línies 1 i 9 i diverses línies interurbanes de bus.
L’objectiu d’AMBici és contribuir a una mobilitat que potenciï l’ús del transport públic i millori la qualitat de l’aire. “Les administracions tenim el desafiament de fer ciutats més saludables amb millor qualitat de l’aire, i la bici ens dona un punt més de proximitat i cobreix les necessitats del veïnat”, ha remarcat David Gómez, tinent d’alcaldia de Qualitat Urbana.


El govern municipal recorda que L’Hospitalet ja compta amb 100 quilòmetres de xarxa ciclabe, més de 40 dels quals son segregats, i ha reiterat la seva voluntat de continuar fomentant la mobilitat sostenible mirant d’ampliar els carrils bici i amb nous carrers i àrees de prioritat per a vianants.
El servei de bicicleta compartida AMBici es pot fer servir a 15 ciutats metropolitanes, amb més de 2.600 bicis i més de 230 estacions. I a hores d’ara compta amb més de 17.000 persones usuàries.
Concretament, gràcies a una subvenció del Govern central la quota anual d’AMBici passarà de 40 euros a la meitat, 20 euros. A les persones que ja hagin pagat els 40 euros se’ls hi retornarà la diferència.
I a partir de l’1 d juliol s’implantaran noves tarifes flexibles, d’1, 2 i 3 dies, que costaran 5, 9 i 12 euros. “Pensàvem que era apropiat amb la subvenció del Ministeri fer una baixada en les tarifes perquè més gent provi el servei”, ha explicat Elisabet Latorre, consellera de Mobilitat Sostenible de l’AMB.
Com a complement al servei AMBici, l’AMB també continuarà ampliant els punts BiciBox, una modalitat d’estacionament segur, que a L’Hospitalet afegeix les línies d’aparcament per a bicis particulars.