Un any més, s’ha presentat la nova temporada educativa que ofereixen Plàudite Teatre al Teatre Joventut i l’Auditori Barradas. La voluntat d’aquesta iniciativa és apropar les arts escèniques a tothom, especialment als més joves, ja que entenen que és una part fonamental de la seva educació. Amb aquesta proposta és vol oferir una experiència escènica en viu perquè els alumnes la visquin com una activitat formativa més.
Ariadna Cruz, programadora del Teatre Joventut i l’Auditori Barradas, ha explicat que “la idea és que els alumnes s’acostumin a venir al teatre, que sigui una activitat per anar amb continuïtat. Que aprenenguin i s’ho passin bé. També que puguin veure obres on el vessant pedagògic va més enllà de l’aula i que es poden aprendre coses en el teatre. La cultura és educativa”.
Una oferta que torna a ser variada, amb moltes opcions per tal que els centres educatius puguin triar la sessió que més encaixa dins dels seu currículum. Des de clàssics, com “El Lazarillo de Tormes” o “El Trencanous”, fins a obres com “Cavallet de Mar”, on es parla sobre la transició de gènere. Una temporada clarament didàctica i educativa.
Consulta el programa integre del Servei Educatiu
Hi ha una programació específica per al públic en edat escolar, en un horari especial en el que podran gaudir d’espectacles destinats al seu nivell formatiu, des d’educació infantil a batxillerat i cicles formatius.
Una temporada pensada des del punt de vista artístic i pedagògic
Tots els espectacles tenen la seva corresponent guia didàctica. A més, els i les estudiants poden gaudir del teatre amb un aforament limitat per tal que puguin aprofitar l’experiència el màxim possible.
Ariadna Cruz, ha assegurat que “és una temporada que té una intencionalitat clarament pedagògica. Els alumnes venen a divertir-se però també venen a treballar conceptes i temes socials. La majoria de les propostes tenen un dossier pedagògic que s’envia a les escoles abans de la funció perquè ho puguin treballar. També tenen propostes per després de l’obra”.
L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és que el teatre formi part de l’aula. Eugènia Delgado, directora de Plàudite Teatre, ha assenyalat que “queda el repte de sentir que el teatre és com una sortida a la piscina, al mercat o a la biblioteca. Hem d’organitzar-lo com una sortida perquè estem fora del que és el centre educatiu. Però realment no estem fora del sistema educatiu quan estem anant al teatre. Sobretot aquesta temporada que esta pensada des del punt de vista artístic però també pedagògic”.
En la temporada anterior més de 5.000 infants i joves van poder gaudir de les sessions de teatre del servei educatiu en horari lectiu.