Els alumnes de 1r de Batxillerat fa setmanes que preparen la final de la Lliga de Debat. Han hagut de trobar arguments a favor i en contra sobre dues temàtiques concretes. Primer, han exposat individualment reflexions sobre el futur de l’associacionisme, i més tard de manera col·lectiva, han participat d’un debat al voltant del pes que tenen les noves tecnologies en les relacions socials. Una tasca que es complica, sobretot, quan toca defensar una postura amb la qual, personalment, no s’hi està d’acord.
Sergio Jiménez, alumnes de l’Institut Rubió i Ors, ha dit que “també has d’assajar molt per fer-te teu el discurs que no comparteixes. Amb els nervis ens oblidem de coses, cal molta concentració”. En la mateixa línia, Hugo Pérez, alumne de l’Institut Apel·les Mestres, ha assegurat que “no estem acostumats a parlar en públic amb un micròfon, i a sobre d’un tema que no dominem del tot”.
Els impulsors de la Lliga de Debat han proposat dialogar sobre com influeixen les xarxes socials i la tecnologia en les relacions personals. També han animat a debatre sobre la importància de l’associacionisme a la societat i la necessitat de fer un relleu generacional per garantir la seva continuïtat.
La tècnica de l’Associació d’Estudiants de L’H, Isamart Merino, ha reconegut que la proposta de l’associacionisme “ha estat una crida per comprovar que opina el jovent sobre la caiguda de participació en l’associacionisme. Tenim curiositat”.
De la seva banda, Amadeu Juan, president d’Espai de Debat L’H, ha afirmat que “volem fomentar el debat, l’intercanvi serè d’idees sense haver de cridar. Volem estimular al jovent”.
A l’hora de decidir el guanyador, el jurat ha valorat la capacitat d’argumentar, la varietat de dades i fonts citades, la posada en escena i l’ús correcte del llenguatge, entre d’altres. Finalment ha valorat de forma més destacada la intervenció de l’alumnat de l’Institut Apel·les Mestres.