El temporal de vent de la setmana passada ha ensorrat una part de l’estructura de l’antiga masia de la Torre Gran. Els desperfectes sobre la teulada i un mur lateral han generat indignació entre les entitats de patrimoni, que feia anys que denunciaven el mal estat d’aquest edifici protegit.
Malgrat el seu mal estat de conservació, la Torre Gran està declarada com a Bé Cultural d’Interès Local, i forma part del PEPPA, el Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic.
Un edifici protegit que, feia anys, les entitats de patrimoni de la ciutat alertaven que podia patir nous esfondraments. De fet, la façana afectada presentava una esquerda important, mentre que la teulada es trobava mig en runes.
Per això, l’Associació per la Defensa del Patrimoni Perseu demana responsabilitats a l’Ajuntament i també a l’ACA, l’Agència Catalana de l’Aigua, l’actual propietària del mas.
En un comunicat, l’entitat assegura que “no parlem d’un accident fortuït, sinó del resultat directe d’una cadena de desídies, inaccions i excuses. Exigim responsabilitats polítiques i legals per aquesta negligència flagrant i no descartem portar el cas a instàncies superiors perquè no quedi impune”.
La Torre Gran, futur equipament municipal
Des de Perseu exigeixen que, tot i el seu deteriorament, la Torre Gran es mantingui com masia protegida. A més, demanen que es rehabiliti abans que sigui massa tard.
Una actuació que ja preveu el pla urbanístic Biopol-Gran Via, que ha de convertir la Torre Gran en un equipament públic, encara per determinar. De fet, està previst que la Torre Gran passi a titularitat municipal amb la cobertura de la Granvia.