Segons han informat fonts municipals, les obres arrencaran aviat. A partir de l’octubre, es rehabilitarà l’estructura i el paviment de l’emblemàtic Pont d’en Jordà, que va ser inaugurat l’any 1935 per connectar els barris de la Torrassa i Santa Eulàlia.
Construcciones y Servicios Faus SA és l’empresa que s’encarregarà de reformar el Pont d’en Jordà per un import de 385.111 euros (IVA Inclòs). Segons l’anunci de la licitació d’obres, les tasques tindran una durada de 5 mesos i es faran sobretot en horari nocturn per tal d’afectar el mínim possible l’accés dels usuaris.
El Pont d’en Jordà es va inaugurar l’any 1935 i va ser construït per salvar el desnivell entre els barris de La Torrasa i Santa Eulàlia així com per facilitar l’accés a l’estació de metro. Malgrat que va ser declarat Bé Cultural d’Interès Local pel mateix Ajuntament, feia anys que diverses plataformes veïnals alertaven sobre el seu estat de degradació.
Des de la Plataforma Defensem el Castell de Bellvís, Ramon Carbó, ha declarat durant l’entrevista realitzada a l’informatiu que “nosaltres hem fet seguiment del deteriorament i ha anat a més. L’Ajuntament només ha fet reparacions urgents, però caldria fer un manteniment de manera regular per tal que no torni a arribar a aquest nivell de degradació”.
Segons l’estudi d’observació que es va fer de l’estructura, existeix una degradació de la pintura de protecció de l’acer a causa de l’acumulació d’aigua de la pluja. No obstant això, l’estructura és prou resistent per suportar la càrrega pròpia de l’ús.
Així doncs, les obres consistiran en sanejar la superfície metàl·lica, a més de renovar el paviment, i millorar tant l’enllumenat com l’accessibilitat. La intenció de l’Ajuntament és mantenir el Pont d’en Jordà encara que en un futur se soterrin les vies.