Les obres de millora i renovació de la infraestructura de les vies que s’estan fent aquest estiu a la línia 5 de Metro, entre les estacions de Collblanc, a L’Hospitalet, i Cornellà Centre, ja han entrat en el darrer mes de treball. Aprofitant el descens d’usuaris habituals durant el mes d’agost, s’encara la recta final en els treballs de renovació de la via per millorar la freqüència de la línia i eliminar les vibracions. L’actuació està prevista que acabi l’1 de setembre.

També s’hi instal·larà un canvi d’agulla per poder reduir el temps d’aturada en cas d’incidència i incrementar la capacitat de trens a la línia, que comptarà amb un nou comboi a partir del setembre. La presidenta de TMBLaia Bonet, ja va anunciar en la darrera visita a les obres a L’Hospitalet, que la freqüència s’anirà reduint en l’hora punta, incorporant fins a quatre trens més en els pròxims anys, gràcies als canvis en la via.

En aquest últim més d’actuació a la línea 5 continuarà funcionant el servei d’autobús llançadora cada 3 minuts que connecta les set parades afectades entre Collblanc i Cornellà Centre. En general, les persones que en fan ús es mostres satisfetes de la puntualitat i la freqüència de pas.

Reforç de la seguretat a les andanes

A banda de les obres per millorar la freqüència i els problemes de vibracions, TMB ha anunciat que abordarà una de les problemàtiques principals a les andanes del metro: la seguretat. Es preveu una inversió de 168 milions d’euros en la seguretat privada del Metro durant els 4 anys vinents, i en el nou contracte signat amb les empreses Securitas i Prosegur, s’ampliarà la dotació d’agents en 50 efectius per arribar a un total de 800 agents.

Al marge del personal uniformat, la vigilància es fa a distància, des del centre de control de metro i el centre de seguretat i protecció civil. La xarxa de metro compta amb fins a 10.000 càmeres de seguretat, un sistema de videovigilància que millora la seguretat perquè permet veure el que està passant a trens i estacions, i permet als Mossos d’Esquadra poder identificar als autors de delictes que passin a les instal·lacions del metro.

TMB invertirà 168 milions d’euros en la seguretat privada del metro durant els propers 4 anys