Són dos quarts d’onze del matí a l’estació de Renfe de L’Hospitalet de Llobregat. Desenes de passatgers recorren les instal·lacions per esbrinar si el tren que han d’agafar ve a l’hora indicada, arriba amb retard i en quina via podran accedir-hi. La informació, en molts casos, no arriba als usuaris. Cal estar atents a la megafonia i l’únic panell informatiu que existeix està en l’interior de l’estació. Quan finalment s’anuncia un tren, els viatgers corren cap a la via indicada, que no sempre està a prop de l’interior de l’estació.
Aquesta és una de les situacions que el pla de mesures urgents conjunt entre Generalitat i Renfe vol millorar amb la inversió en els sistemes de comunicació i informació per als usuaris de Rodalies.
El pla també millorarà altres elements de l’estació de L’Hospitalet. Es pavimentaran les andanes i s’incrementaran els cicles de neteja. Es pintaran façanes i vestíbuls i s’augmentarà el personal de seguretat i de neteja de grafitis.
Demanen que els trens arribin a l’hora
Les mesures que va anunciar la consellera de Territori, Sílvia Paneque, són benvingudes pels usuaris, però es consideren insuficients per al dia a dia a Rodalies: “Està molt bé que totes les instal·lacions s’arreglin, s’adeqüin i que la informació arribi correcte, però estic indignada amb el servei”, comenta la Maribel, usuària habitual de la Renfe que utilitza el tren per anar a treballar a Barcelona.
Per a la Maribel, el caos i les aglomeracions són el pa de cada dia: “Molts matins a les 7 arriben trens plens de gent. A vegades no he pogut ni pujar. Sobretot cal que posin més trens. En lloc de trens curts, que posin un llarg, home!”, lamenta indignada.
En general, els usuaris valoren positivament aquestes mesures, però destaquen que s’ha d’incidir més en millorar el funcionament i la puntualitat del servei: “És molt més important millorar en la puntualitat que pintar. Les millores sempre van bé, però els usuaris habituals no es poden organitzar bé perquè no poden arribar bé als llocs”, comenta l’Aitana, que acostuma a agafar el tren a l’estació de L’Hospitalet.
En la mateixa línia, un veí de L’Hospitalet explica que “el més important és que el tren sigui puntual, perquè a vegades la gent arriba tard a la feina“. Tot i això, valora positivament la inversió: “Em sembla bé totes les reformes que facin”, destaca.
El pla del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i Renfe contempla un total de 39 actuacions que suposarà una inversió de 77,54 milions d’euros entre 2025 i 2026.
D’altra banda, la “Cantina de l’estació” de L’Hospitalet ha tancat les portes i ja no ofereix servei als usuaris.