Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha aprofitat els mesos de juliol i agost per fer obres de millora en la seva infraestructura. El pròxim dia 1 de setembre acabaran les obres que s’estan duent a terme a l’L5 entre les estacions de Collblanc i Cornellà Centre, però algunes altres ja estan operatives:
La línia L2 normalitza el seu servei el 26 d’agost
Des del 25 de juny, el tram entre les parades de Sagrada Família i Paral·lel no ha tingut servei a causa de les obres per reduir les vibracions del metro. Els treballs s’han fet amb normalitat i complint amb el calendari previst, segons ha indicat la presidenta de TMB, Laia Bonet.
Les obres han costat 5,6 milions d’euros procedents de fons europeus i també han permès actualitzar els quadres de baixa tensió.
L’L10 Nord reobre abans del previst
La línia L10 Nord del metro de Barcelona ha reobert el tram entre La Salut i Gorg i ho ha fet dos dies abans del previst. Des del 24 d’agost la línia que connecta Barcelona amb Badalona ha recuperat la normalitat amb una renovació de diversos aparells de via per millorar la circulació de trens i també reduir les vibracions.
Les obres han suposat una inversió d’un milió d’euros, i TMB destaca el “bon funcionament” dels itineraris alternatius.
La línia L4 recupera el seu recorregut
Divendres 23 d’agost, la línia groga reobria el tram entre les estacions de Selva de Mar i La Pau. Després d’un mes, s’ha instal·lat un sistema que permetrà augmentar la freqüència dels trens i s’han millorat els accessos a l’estació de la Pau.
La Generalitat ha invertit un total d’1,5 milions d’euros en les millores d’aquesta línia de metro.
Els treballs entre Collblanc i Cornellà Centre a punt d’acabar
Les obres duraran fins a l’1 de setembre i permetran una freqüència de 2 minuts i 15 segons. TMB ha invertit 16 milions d’euros en aquestes obres de millora i també serviran per acabar amb les vibracions que patien els veïns i veïnes de Collblanc.