L’empresa que gestiona des de fa més de 20 anys el pàrquing de camions de gran tonatge a tocar de l’hospital Duran i Reynals ja ha presentat a l’Ajuntament la petició de llicència en precari per mantenir l’activitat fins que no comencin les obres de la segona transformació de la Granvia.

L’Ajuntament ja havia iniciat el tràmit judicial per clausurar l’activitat, ja que els terrenys estan afectats pel nou planejament urbanístic d’aquesta zona de la banda mar de la Granvia i a data 31 de gener la petició de llicència en precari encara no s’havia formalitzat. A l’espera de revisar la documentació, la llicència en precari que s’ha presentat ha de fer que, de moment, no s’executi l’ordre judicial.

Constantí Pera, advocat de Pupilaje de Camiones Bellvitge SL, ha indicat que d’aquesta manera “es podrà ajustar a dret aquest interval de temps fins que entrin les màquines i cap conductor es quedarà sense cobertura”.

Francesc Belver, primer tinent d’alcaldia, ha destacat que, finalment, l’empresa que explota el pàrquing de camions hagi manifestat “la voluntat expressa” de demanar la llicència en precari. I ha afegit que això era necessari per poder “normativitzar l’activitat que s’està donant en aquell solar”.

El Pla Director de la Gran Via, pendent d’aprovació definitiva per part del departament de Territori de la Generalitat, preveu destinar els terrenys “a activitat econòmica, construccions per a l’activitat econòmica, vials, equipaments i zona verda”, ha concretat Belver.

Mentrestant, el despatx d’advocacia que representa l’empresa gestora del pàrquing de camions i els 150 camioners subarrendats demana que les administracions ajudin a trobar un altre solar d’aquesta grandària, al voltant de 20.000 metres quadrats, a l’Hospitalet o a una localitat propera.

“Tenim un problema greu perquè son 150 camions de gran tonatge que no sabem on posar-los, que els poden robar, i que no podem deixar-los sense més al mig de la Granvia”, ha alertat l’advocat Constantí Pera.

L’Ajuntament, però, diu que no és feina seva cercar un solar alternatiu i que les parts afectades sabien que la guarda de vehicles de gran tonatge no s’adiu a la qualificació actual i futura dels terrenys.