Les dades d’atur corresponents al mes de juny de 2025 mostren una nova millora en l’ocupació a L’Hospitalet. Segons les xifres publicades per l’Observatori del Treball i el Model Productiu de la Generalitat, actualment hi ha 11.546 persones aturades a la ciutat, 223 persones menys rque al mes de maig. Amb aquesta baixada, la taxa d’atur registral se situa en el 8,68%, millorant així la dada del mes anterior, quan era del 8,99%.
Millora continuada en els darrers mesos
Aquesta nova caiguda de l’atur confirma una tendència positiva tot i petites pujades durant l’any. No obstant aixòm el mes de maig l’atur també es va reduir en 294 persones. En total,
La comparativa amb altres ciutats de la comarca
Pel que fa a la resta de municipis del Barcelonès, Barcelona continua amb la taxa d’atur més baixa, amb un 7,6% i 62.352 persones aturades. Badalona manté un 10,8% d’atur amb 11.555 desocupats, i Santa Coloma de Gramenet presenta una taxa de l’11,16%. Sant Adrià del Besòs segueix sent la localitat amb la taxa més alta de la comarca, amb un 13,7% de desocupació. D’aquesta manera L’Hospitalet és la segona ciutat amb una taxa d’atur més favorable.
Catalunya manté la tendència a la baixa
A nivell global, Catalunya ha tancat el mes de juny amb una nova reducció de l’atur. En total, 4.435 persones menys estan registrades com a demandants de feina respecte al mes de maig, deixant el nombre total d’aturats en 315.084 persones. Això suposa un descens del 1,39% mensual i del 3% respecte al mateix mes de l’any passat, quan hi havia 10.000 aturats més. La dinàmica de recuperació del mercat laboral s’ha vist ha coincidint amb l’inici de la temporada turística.