Retalls de premsa i programes de mà, diaris de classes i anotacions personals són alguns dels documents que ara formaran part de l’Arxiu Municipal de L’Hospitalet gràcies a la donació particular de la documentació del matrimoni Montserrat Company Prats i Francesc Batallé Pou.
Estretament lligats al món de l’educació, de fet ella, va ser regidora a la ciutat, els arxius són un testimoni de l’activitat educativa i les iniciatives que sorgien en aquest àmbit a partir dels anys 60.
El que més destaca, són els documents relacionats amb l’Escola Patufet Sant Jordi. “Va ser fundada per ells al final dels anys 60 com una escola impulsada per pares i mares. Per això el gruix de la documentació està relacionada amb l’educació i aquesta escola”, explica Oriol Valls, tècnic de l’Arxiu.
També hi ha documentació dels anys anteriors, ja que el fons reculle molts documents del pare de Francesc Batallé Pau, Francesc Batallé Aragonès que “també va ser mestre, treballava a les escoles del Sagrat Cor i va fundar l’acadèmia Sant Jordi” una de les escoles que després es va convertir en l’escola pública Patufet Sant Jordi, ha apuntat Valls.


El fons destaca sobretot pel seu volum. Ja s’han inventariat una trentena de capses i calculen que podria arribar a ocupar-ne un centenar a l’arxiu. “Ens arriben moltes donacions particulars, habitualment més petites, però són molt importants perquè formen part de la memòria de L’Hospitalet. Si aquesta documentació no es conservés aquí, s’acabaria perdent”, ha afegit Valls.
El fons es complementa amb una entrevista audiovisual als germans de Francesc Batallé Pou per preservar també la memòria oral. Donacions com aquestes són claus per continuar enriquint l’arxiu de la ciutat, que ja compta amb gairebé 10 quilòmetres de documentació.

