Peces de gran format amb paisatges de gran intensitat cromàtica i figures humanes a mig camí entre la pintura figurativa i l’abstracció, sense acabar de definir ben bé, aquestes son les coordenades que la Rita Sala Treig ha traçat en l’exposició que presenta a la galeria Ana Mas Projects, a Santa Eulàlia.
“Dalt, la Serra” és un desplegament de paisatges, paisatges no tant concrets i detallats com suggerits, en els quals el punt clau és un dels grans temes d’interès de l’artista, la línia de l’horitzó.

De fet, el plantejament de l’exposició mira de crear en el públic una sensació de perspectiva, una mena de línia de l’horitzó, entre totes les obres, que es poden veure pràcticament d’un cop d’ull.
“I totes les obres sí que és cert que tenen una disposició panoràmica que genera o mira de generar una línia de l’horitzò, que pot ser fragmentada o no gaire evident”, ha explicat.

Hi ha una sola peça queda orientada en sentit contrari, un paisatge, més petit, amb una serra a l’inrevés, signe de l’ambigüitat del conjunt de l’exposició, i que també reflecteixen les figures humanes.
Rita Sala Treig ha assenyalat que “és cert que és una figura humana que està per acabar, per definir, és a dir que no hi ha del tot gèneres, no hi ha un rostre reconeixible i podrien ser molts humans al mateix temps”.
Tot i així, l’artista sí que es reconeix a sí mateixa en una figura que podria ser un autoretrat. I pel que fa a la qüestió del gènere, Rita Sala Treig diu que, tot i que empatitza amb el moviment LGTBIQ+ les seves figures no tenen vocaciño militant o activista.
La fusió de paisatges i figures humanes de la Rita Sala es podran veure a Ana Mas Projects fins al setembre.