El treball amb el cos, la imaginació i l’emoció són els eixos per construir un bon clown. Així ho veu un mestre d’aquest art com és l’argentí Loco Brusca. Els tallers que imparteix són una gran oportunitat per endinsar-se i conèixer les tècniques d’aquesta disciplina del teatre corporal. Un d’aquests tallers s’ha fet aquest dissabte al Centre Cultural de la Bòbila, on els assistents han pogut conèixer les principals tècniques que utilitza aquest artista argentí.

Pel clown, un element imprescindible és la improvisació, i ser capaç de jugar sense patrons establerts. Loco Brusca ha explicat que “tot el tipus de treball no té cap patró establert sinó que és proposa un exercici i cadascun ha de trobar com treballar-lo. La presència, l’espai, el ritme i la improvisació són imprescindibles en aquesta feina”.


En el taller també incorpora dins la corporalitat, la tècnica japonesa del butoh, que es caracteritza per una profunda indagació en l’emoció personal. Loco Brusca ha assegurat que “des de fa més de 15 anys, intentem fer aquesta barreja, buscar eines que he fet servir a través d’aquesta tècnica japonesa, per aprofundir més enllà en aquest art. És un treball molt profund, d’emoció i imaginació sobretot per treballar d’una manera més personal”.


L’activitat, oberta a tota mena de públic, ha estat un èxit entre els assistents, que han pogut introduir-se en el món del clown i descobrir-ne els ritmes i límits. L‘Elisa Arias ha estat una de les assistents aquest taller i ha assenyalat que “era una qüestió que tenia pendent això del clown i el llenguatge més humorístic, sobretot el punt físic de transmetre coses molt personals i portar-les a un lloc lleuger tot i que siguin coses profundes”.


A través del joc físic i l’humor gestual, el clown és una que eina que permet conèixer-se i que ens convida a jugar també en el nostre dia a dia.