La Unitat de Joventut i l’associació Plàudite Teatre impulsen la segona temporada del Teatre Crític a les aules. Un programa educatiu, en què hi participen alumnes de quatre instituts de la ciutat, que vol aconseguir que el teatre es converteixi en un instrument de cohesió social i desenvolupament personal.

La iniciativa del Teatre Crític adreçada a alumnes de secundària vol fomentar la creació de grups teatrals als instituts. Intervenció social en un projecte que ja ha arribat a la segona edició i que vol ser una eina de cohesió.

Un dels punts claus és l’intent de millorar la capacitat comunicativa de l’alumne i també es vol despertar la seva creativitat i l’esperit crític. Els alumnes ideen ells mateixos les escenes que, més tard, interpreten sota la direcció del grup teatral Plàudite.

En el curs hi participen seixanta joves dels instituts Apel•les Mestres, Can Vilumar, Pedraforca i Jaume Botey que a través del debat i la participació en el col•lectiu adquireixen maduresa personal tot abordant les principals inquietuds del jovent. Durant el curs, un dia a la setmana, en horari extraescolar, els alumnes assisteixen de forma gratuïta, a sessions amb actors de teatre professionals que fan de guia i els donen recursos teatrals.

El proper 4 d’abril es farà una representació conjunta de tots els alumnes participants, al Barradas. L’espectacle parlarà de la violència des d’un punt de vista crític i es portarà, més endavant, a centres educatius de la ciutat.