Sense incidències i amb plena normalitat. L’AMBici ha començat a rodar a L’Hospitalet aquest mes de maig i ja són quinze els municipis metropolitans que estan connectats mitjançant aquest servei metropolità de bicicletes compartides.

Des de la mateixa AMB auguren un creixement significatiu d’usuaris i usuàries gràcies a la xarxa de 32 estacions repartides per tota la ciutat amb més de 350 bicicletes. “En primer lloc, perquè és la segona ciutat en habitants de Catalunya. Perquè tenim una dotació important de més de 30 estacions, i també perquè les condicions de densitat i de mobilitat pròpies ens fa preveure un ús molt rellevant”, ha assegurat Marc Iglesias, cap de Servei de Gestió de Mobilitat Sostenible de l’AMB.

L’AMBici facilita la connexió amb altres sistemes de transport, com ara els Ferrocarrils, el Metro i Rodalies, amb l’objectiu de potenciar una mobilitat pràctica i sostenible. Marc Iglesias ha explicat que “de les 10 estacions més utilitzades en tot el sistema de l’AMBici, set són en intercanviadors de transport. Per posar un exemple, creiem que a l’estació de Collblanc hi haurà un ús molt intern però també de connexió amb les línies L5, L9 i L10 del metro“.

De cara al futur, l’AMB voldria la plena integració de l’AMBici amb el Bicing de la ciutat de Barcelona. Tot i que hi ha abonaments per fer ús dels dos serveis no es poden compartir estacions. “Tenim estacions de transferència, això vol dir que on tenim estacions del Bicing també hi ha estacions de l’AMBici ben a prop. Tenim abonaments compartits amb descomptes pels dos serveis de bicicleta compartida i estem treballant per una major integració dels dos sistemes”, ha dit el cap de Servei de Gestió de Mobilitat Sostenible de l’AMB.

L’AMBici es pot fer servir a partir dels 16 anys sota autorització. Actualment, la majoria d’usuaris tenen entre 31 i 61 anys.