El servei de bicicletes elèctriques compartides de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’AMBici, ha retardat la seva arribada a L’Hospitalet. Estava previst que la posada en marxa fos a l’abril, però problemes per fer-hi arribar el subministrament elèctric ha endarrerit aquesta data fins a principis del 2024.
El sistema no es va instal·lar d’inici amb les estacions electrificades, de manera que poguessin ser un punt de recàrrega. La idea en el futur, és que la meitat disposin d’energia perquè així es garanteixi l’autonomia de les bicicletes durant tot el dia. Des de l’AMB han explicat, que els problemes amb Endesa per fer arribar l’electricitat a les estacions ha sigut la causa principal del retard en el desplegament de l’AMBici.
El desplegament a L’Hospitalet
El sistema ja està en marxa en 13 municipis i començarà a implantar la tercera fase de desplegament a L’Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià del Besòs, que completaran la xarxa. Un cop desplegat del tot, hi haurà a disposició dels ciutadans 2.6000 bicicletes elèctriques en 236 estacions de 15 municipis.
A la ciutat hi haurà 31 estacions, tres de les quals seran d’intercanvi amb el bicing. Aquestes s’ubicaran a la Ciutat de la Justícia, la carretera de Collblanc i a la Riera Blanca, a l’alçada del metro de Santa Eulàlia.
Més d’un milió de viatges
El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Carlos Crodón, ha valorat la posada en marxa del servei, en actiu des de gener, “com un èxit”. En aquest període ja s’han superat els 20.000 usuaris i el milió de viatges.
Durant el mes de setembre del 2023 l’ús de les bicicletes ha continuat amb una tendència a l’alça i el nombre d’usos ha estat de 236.277. En dies feiners els usos se situen per sobre dels 8.000 usos per dia, i en dissabtes i diumenge, entre 5.000 i 6.000 usos per dia. Concretament, cada bicicleta s’utilitza entre 4 i 5 vegades al dia de mitjana. Les franges horàries en què més es fan servir són entre les 7 i les 8h, les 14h i entre les 17 i les 21h.