El Consell Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha acordat imposar una sanció de 85.000 euros a l’empresa Marfina Bus – Moventis, responsable del servei d’autobús entre L’Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat i altres municipis, per incomplir reiteradament els horaris previstos en el contracte per a la línia M14.

L’M14 que opera entre L’Hospitalet i Barcelona, compta amb 22 parades, amb inici i final al Mercat de Bellvitge i a l’Illa Diagonal al carrer de Flos i Calcat. Aquesta ha estat una de les línies afectades durant les darreres mobilitzacions que ha organitzat el comitè d’empresa per reclamar millores en les condicions laborals.

Aquest acord es fonamenta en els informes emesos per la Direcció de Serveis de Transport Públic de l’AMB, que han posat de manifest les desviacions contínues respecte als horaris establerts en el contracte, una situació que constitueix un incompliment greu segons les clàusules establertes en el Plec de Clàusules Administratives Particulars.

Moventis havia estat cridada en diverses ocasions a corregir aquestes deficiències, però l’empresa no ha adoptat les mesures necessàries per complir els compromisos horaris. Aquesta multa s’afegeix a una altra sanció per incompliments detectats en la línia M12, imposada a l’empresa el passat mes de febrer de 2025:

Segons les condicions del contracte, si es produeix un segon incompliment greu en un període de 12 mesos, es podria qualificar l’incident com a molt greu, amb una penalització que podria oscil·lar entre els 100.000 i els 400.000 euros.

Finalment, el Consell Metropolità ha concedit un termini de deu dies hàbils per a què l’empresa presenti les seves al·legacions. D’altra banda, si l’empresa no paga la multa, l’AMB té dret a confiscar una garantia financera que l’empresa va dipositar prèviament. Aquesta garantia és una mena d’assegurança per cobrir possibles sancions o incompliments del contracte.

Per la seva banda, l’alcalde L’Hospitalet, David Quirós, ha volgut remarcar que la gent de la ciutat mereix un servei de qualitat, i que seguiran treballant per fer-ho possible:

Aquestes mesures busquen assegurar la qualitat i la puntualitat del servei de transport públic urbà, garantint la bona gestió dels recursos públics i el compliment de les obligacions contractuals establertes per l’AMB.