Alumnat de quart de primària del Centre d’Estudis Joan XXII, han demanat a l’alcalde de L’Hospitalet, David Quirós, parcs més inclusius a la ciutat.
Els nens i nenes van escriure una carta a l’alcalde convidant-lo a venir a l’escola, ja que tenen un company, l’Iker, amb paràlisi cerebral que no disposa de cap parc adaptat a la seva cadira ni prop de l’escola ni de casa seva.
Bruno Martínez, alumne del Centre d’Estudis Joan XXIII, ha explicat que “l’Iker, un dels meus millor amics, en tots els parcs de la ciutat no pot pujar als gronxadors sense l’ajuda d’un adult”.
Alba López, alumne de l’escola, ha assenyalat “que hem enviat una carta a l’alcalde de la ciutat per demanar parcs més inclusius perquè l’Iker pugui jugar”.
Els alumnes han viscut tot el procés amb molta il·lusió. El poder intentar trobar una solució al problema del seu company ha estat tota un experiència
Imma Martínez, professora del CE Joan XXIII, ha assegurat que “han viscut amb moltes ganes i entusiasme tot aquesta iniciativa. Estan molt conscienciats d’aquesta mirada molt més inclusiva que ens falta moltes vegades a la nostra societat”
Un nou gran parc a la zona de Granvia
L’alcalde de la ciutat, David Quirós i el tinent d’alcalde de Qualitat Urbana, David Gómez, han pres nota de tot el que els nens i nenes han demanat per millorar els parcs infantils de la ciutat.
Des de l’Ajuntament han assegurat que treballen per fer de L’Hospitalet una ciutat més jugable i inclusiva.
David Gómez, ha dit que “tots els nostres parcs s’han d’adequar a totes les realitats que hi ha. Que siguin més inclusius i accessibles per tothom”.
Entre d’altres projectes esta previst remodelar la plaça de les Palmeres, al barri de Santa Eulàlia, i ampliar la zona de jocs del parc de Bellvitge.
A més ja està planificat el projecte per construir a la plaça Europa un gran parc infantil que sigui referència com espai lúdic, que tindrà recrearà la muntanya, la platja i el mar i tindrà jocs innovadors, en la línia del parc infantil del Parc de les Planes. El projecte d’aquest parc s’ha fet en col·laboració amb infants que han donat la seva opinió sobre com ha de ser aquest espai.