Arbres de petita dimensió i difusors de vapor són les dues propostes de l’Ajuntament per garantir l’ombra al Parc de la Serp. Es tracta d’una llarga reivindicació veïnal, perquè els més petits puguin gaudir de la zona de jocs de forma segura. Fa uns mesos, es van instal•lar uns tendals que no van oferir l’ ombra suficient.

A les obres d’ampliació de la zona de jocs infantils, ja es preveu garantir l’ombra. Segons el regidor del districte, Jaume Graells, “arran de les millores al parc, posarem uns arbres no gaire grans i uns difusors de vapor que refresquin l’ambient”. Sota del parc hi ha un pàrking i un dipòsit municipal i això fa difícil trobar solucions. De fet, fa uns mesos, afegeix Graells, “es van instal•lar uns tendals però els màstils que es podien posar no eren prou segurs per fer una ombra suficient i final els vam retirar”.

Els usuaris del parc han valorat positivament que finalment es busquin espais d’ombra sobretot de cara la bon temps. De fet, alguns pares ja es van mobilitzar per demanar tendals, que posteriorment no han estat la millora de les solucions.

Amb les obres a la zona de jocs infantil, el parc tindrà un nou espai de 160 metres quadrats destinat especialment als més petits, de 0 a 3 anys. El nou espai, de sauló i sorra, s’ubicarà en una zona d’arbres per garantir l’ombra i serà inclusiva, és a dir, adaptada a les capacitats de tots els infants.

L’actuació servirà per dotar el parc de més serveis amb l’ampliació de l’actual zona de jocs infantils, i la recent instal•lació d’una pista de patinatge, també sol•licitada pels veïns. Amb total, l’àrea de jocs infantils del parc de la Serp arribarà ara als 640 metres quadrats.

El nou espai tindrà sorral i diversos elements de joc ideats per als més petits: un gronxador amb seient de nadó, un tobogan, dos balancins de molles, una taula i un panell de jocs amb exercicis de psicomotricitat.