Després de la publicació de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que tomba les zones de baixes emissions a les quatre ciutats de l’àrea metropolitana, entre elles L’Hospitalet, i d’algunes informacions que quantificaven en 2 milions d’euros l’import que s’hauria de retornar als usuaris denunciants, fonts municipals afirmen que “els serveis jurídics de l’Ajuntament estan estudiant quan s’aplicarà la sentència. A partir d’això, es calcularà l’import de les sancions que s’hauran de tornar als usuaris denunciats i no seran els 2 milions que alguns mitjans han publicat”.

Així el TSJC ha anul·lat les ordenances municipals per restringir els vehicles vells i contaminants que havien aprovat a principis del 2020. La mesura decaurà immediatament a l’Hospitalet. Per tant, no podran limitar la circulació ni multar els cotxes contaminants si no s’aprova una nova ordenança al respecte.

L’Ajuntament està en procés d’elaboració una nova ordenança de baixes emissions d’acord amb la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). De fet, durant el darrer Ple municipal es va donar per assabentat d’aquesta sentència.

Aquesta sentència destaca la necessitat de realitzar una sèrie d’anàlisis prèvies que avaluïn, entre d’altres, alternatives menys restrictives per a la mobilitat al municipi; l’impacte econòmic i social de les mesures proposades; l’impacte en el transport així com les càrregues administratives que la mesura tindrà per als propietaris dels vehicles objecte de la normativa.

Des de l’Ajuntament confirmen que es manté la col·laboració permanent amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona per disposar al més aviat possible d’aquestes anàlisis. Disposar “d’una millor regulació que esmeni les deficiències que ha posat de manifest el TSJC és crucial per avançar en una mobilitat sostenible i neta, i fer de les nostres ciutats uns espais més habitables, amb millor qualitat de l’aire i aturar el canvi climàtic, d’acord amb els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) i de l’Agenda 2030”.