A la 2a Divisió espanyola femenina de futbol sala hi ha un equip que està sobresortint per damunt de la resta. Es tracta de l’AECS L’H, que després de set jornades disputades ostenta la primera plaça amb dos punts d’avantatge respecte a les segones classificades. Tot i així, des del club del barri de Sanfeliu mantenen que l’objectiu és salvar la categoria.
Les bones sensacions que va deixar el final de la temporada passada han tingut continuïtat en aquest principi de curs. L’AECS L’H ha guanyat sis partits i només ha empatat un, la qual cosa el situa al capdavant de la categoria de plata.
Els factors que expliquen aquest gran moment son diversos, com ara el canvi de xip que va suposar disputar la darrera final de la Copa Catalunya, o els quatre fitxatges d’aquest estiu que han augmentat la competitivitat interna de la plantilla. Ara del que es tracta és d’aprofitar el moment.
“La veritat és que les jugadores estan reballant molt bé. Hem reforçat l’equip, i anem agafant confiança. L’equip encaixa pocs gols i el vestidor s’ho creu”, explica el seu entrenador Jordi Archilla.
Això sí, tot i aquest liderat, l’objectiu segueix sent la permanència. “Hem de ser realistes i adonar-nos que potser aquest no és el nostre lloc. S’ha de gaudir, això sí. L’objectiu és la salvació i classificar-nos per la Copa de la Reina quedant entre les vuit primeres classificades”, diu Archilla.
Esportivitat i bones conductes
D’altra banda, el club de Sanfeliu ha elaborat un decàleg de bones conductes per tal que jugadors, jugadores, entrenadors i familiars tinguin un bon comportament dins i fora de la pista.
El nou director esportiu, Sergio Lamaña comenta que “l’objectiu és guanyar però no val tot per aconseguir-ho. Cal gestionar que l’esforç ha de ser el màxim al mateix temps que el comportament sigui exemplar. No pot ser que guanyem i es parli més de qüestions extra esportives”.
Des de l’AECS L’Hospitalet també han reclamat més espai per tal que els familiars i aficionats puguin seguir els partits des de la grada del poliesportiu municipal de Sanfeliu.