El barri de Santa Eulàlia compta des d’ara amb una nova escola de dansa. Es tracta de La Urban Dance Factory, un projecte amb 25 anys d’història dedicat a l’ensenyament de la dansa urbana que ha trobat a L’Hospitalet un nou espai on seguir creixent.


La història de l’escola es remunta a l’any 2001, quan Irene Pallarés, juntament amb una altra sòcia, van fundar Dance Studio. El projecte va anar evolucionant i assolint èxits fins a obrir una escola de dansa al barri de Sants de Barcelona amb el nom de La Urban Dance Factory l’any 2006.
Aposta per la dansa, més enllà de l’activitat física
A partir del 2023 la Sarah Coral i la Ruth Molina que s’havien incorporat anys enrere al projecte d’Irene Pallarès, assumeixen en solitari la gestió de La Urban Dance Factory i ara acaben d’obrir portes a Santa Eulàlia.
Sarah Coral ha explicat, en entrevista al programa Taquilla Inversa de Televisió de L’Hospitalet, que a finals del 90 no proliferaven els centres de dansa urbana. “Hi havia gimnasos i escoles que feien el funky hip-hop, que treballaven a nivell més cardio per fer esport. No existia la dansa urbana”.
En aquest sentit, el primer centre va ser un dels pioners de tot el país en començar a ensenyar aquesta disciplina. Actualment, l’oferta de La Urban Dance Factory inclou diverses especialitats per moure el cos i ballar al mateix temps com el popping, el locking, el hip-hop, el waacking o activitats per posar-se en forma com el dance fit o el cross training.
Fer comunitat
Més enllà de la formació tècnica, l’escola també vol transmetre uns valors clars d’inclusió i comunitat. “És un espai que volem que sigui segur per a tothom professionals o gent que no ho sigui. Sí portem un grup de competició, però els valors que volem transmetre als nostres alumnes és que ballar és un esport sa i que tothom hi té un espai, adequat al nivell que tinguis. Volem que tothom s’hi senti integrat i còmode”, ha destacat la Sarah.