Fins al 19 d’octubre, Fira Gran Via de L’Hospitalet acull el Saló Internacional del Caravaning, el segon esdeveniment més important d’Europa dedicat al món del càmping, les autocaravanes i els vehicles camper. Enguany, el certamen reuneix més de 250 marques líders del sector en una superfície d’exposició que supera els 65.000 metres quadrats.
Segons ha explicat Josep Antoni Llopart, director del saló, a l’entrevista a l’Informatiu, les principals novetats d’aquesta edició se centren en les autocaravanes i els vehicles camper, dues tipologies que actualment marquen tendència entre els usuaris. “Són els vehicles que més creixen en vendes i tot fa pensar que continuaran augmentant en els propers mesos”, ha assegurat Llopart.
A banda de la mostra de vehicles, el saló també ofereix espais per a aquells que s’inicien en el món del caravaning. En aquest sentit, el director recomana llogar primer una autocaravana o una camper per fer un cap de setmana de prova: “És una manera diferent de viatjar, menys planificada, més aventurera i en connexió amb la natura”, ha dit.
Pel que fa als preus, Llopart ha explicat que una furgoneta camper pot costar entre 40.000 i 70.000 euros, mentre que una autocaravana se situa entre 50.000 i 90.000 euros, amb models prèmium que poden superar aquestes xifres.
Una de les tendències que més creix és la camperització de furgonetes, és a dir, l’adaptació de vehicles per convertir-los en habitatges mòbils. “Molts usuaris ja disposen d’una furgoneta i busquen aprofitar-la per al temps lliure o les vacances. Al saló hi ha nombrosos professionals especialitzats en aquestes transformacions, amb totes les certificacions necessàries”, ha destacat Llopart.
La tecnologia i la domòtica també guanyen pes al sector. Cada cop més marques aposten per solucions que millorin la seguretat, l’eficiència energètica i el consum dels vehicles. Llopart ha destacat que “la innovació és un valor diferencial i al saló es poden veure i provar aquestes novetats de primera mà”, ha remarcat el director del certamen.