Aquest divendres ha estat el darrer dia de selectivitat per als gairebé 42.000 estudiants catalans que al llarg de tres dies han posat a prova els seus coneixements per poder entrar a la universitat. La majoria, uns 32.700, venen del Batxillerat, mentre que 4.200 han cursat una FP de grau superior i 4.800 han fet les PAU per altres itineraris.
L’Aritz Bonet, l’Aina Belenguer i en Víctor Muniesa són alumnes de Batxillerat de l’Institut Santa Eulàlia que s’han examinat de la selectivitat. Després d’haver escoltat el seu testimoni a l’inici de les proves per saber com s’havien preparat, aquest divendres s’han retrobat amb els Mitjans de Comunicació de L’Hospitalet per valorar com els ha anat.
“Bastant bé, ha anat millor del que m’esperava. Amb el primer examen em van marxar els nervis i veus que no n’hi ha per tant”, explica l’Aina. Unes sensacions molt similars a les de l’Aritz, que assegura que “tenia por dels nervis però els he controlat bastant bé”.
D’altra banda, en Víctor explica que “la selectivitat ha anat com esperava, potser una mica pitjor perquè les assignatures específiques m’han costat més i compten més per a la nota. Però n’estic satisfet”.
Les matemàtiques i l’anglès són alguns dels exàmens que més difícils han trobat. També coincideixen a assenyalar algunes matèries de la fase general, com el castellà o la història, com les proves que els han resultat més fàcils.
Per en Víctor, “la fase general ha estat més fàcil del que esperava, però amb l’específica penso que s’han passat. A matemàtiques han posat problemes enrevessats, i física també ha estat difícil”.
“Matemàtiques i anglès han estat més difícils del que esperava“, diu l’Aritz. Igual que l’Aina, que assegura que “el més difícil ha estat l’anglès, però m’ha sorprès el castellà, que m’esperava molt més difícil”.
Amb la selectivitat acabada, ara se senten alleugerits. Explica que només els queda descansar i esperar al 22 de juny, quan coneixeran les notes obtingudes.