Tres anys després de l’èxit internacional d’Alcarràs, Carla Simón torna a les sales amb Romería, la seva nova pel·lícula i tancament d’una trilogia molt personal sobre memòria i família.
La pel·lícula, que ja ha despertat molta expectació nacional i internacional, és una de les tres preseleccionades per representar Espanya als premis Oscar, juntament amb Sirât, d’Oliver Laxe, i Sorda, d’Eva Libertad. Tot i que encara cal esperar per saber si Romería serà la seleccionada, els amants del cinema de L’Hospitalet ja poden descobrir la nova història de l’univers de Carla Simón.
La cinta es podrà gaudir a partir del divendres 5 de setembre als cinemes Filmax Granvia amb diverses projeccions diàries. No obstant això, el dissabte 6 de setembre a les 19.45 h tindrà lloc un gran esdeveniment: després de la sessió, el públic podrà gaudir d’un col·loqui amb la directora i part de l’equip artístic i tècnic del film.
La sessió especial de dissabte compta amb la col·laboració de la Comunitat Gallega de Catalunya, convertint l’acte en una autèntica celebració cultural i cinematogràfica. Les entrades ja es poden adquirir a través de la pàgina web de Filmax.
Memòria i família
En Estiu 1993, Simón relatava l’experiència d’una nena que ha de refer la seva vida després de perdre els pares a causa de la sida. Més tard, amb Alcarràs, la directora mostrava la lluita d’una família d’agricultors davant la transformació del camp. I ara, Romería clou el cercle amb la història de Marina, una jove adoptada que viatja a Vigo per retrobar-se amb la família biològica del seu pare per reconstruir una memòria familiar fragmentada.