Fa uns dies s’anunciava la pèrdua del concert educatiu dels centres educatius Pineda i Xaloc de L’Hospitalet a partir del curs 2026-2027, quan passaran a ser privats. Per aquest motiu, i amb la previsió que part de l’alumnat no continuï la seva formació en aquests centres, el Departament ha previst la creació de 6 nous grups de primària, un per curs, en dues escoles públiques.
Són grups intermedis, el que popularment es coneixen com a “bolets”. En concret, s’obre 1 grup per curs, de primer a tercer de primària a l’Escola Bellvitge, i de 4t a 6è a l’Escola Bernat Metge. Pel que fa a l’ESO, s’han previst 4 nous grups, un per curs, en dos centres concertats: Centre d’Estudis Joan XXIII (1r) i Pare Enric d’Ossó (2n), i en l’Institut Bellvitge (3r i 4t).
Les famílies que vulguin optar a places a aquests centres participaran en igualtat de condicions amb la resta de famílies en el procés ordinari de preinscripció.
Altres novetats
El termini de preinscripció per als ensenyaments obligatoris per al curs 2026-2027 serà del 4 al 18 de març a segon cicle d’infantil (3-6 anys) i primària (6-12 anys), i del 6 al 18 de març a l’ESO (12-16 anys). La matrícula per a aquests ensenyaments s’haurà de fer del 22 al 30 de juny.
Pel que fa a I3, es manté el mateix nombre de grups, 92, amb una ràtio de 20 alumnes per grup als centres de la xarxa pública. A Collblanc-la Torrassa, l’Escola Màrius Torres tindrà 2 grups, en comptes dels 3 actuals, mentre que l’Escola Pep Ventura en tindrà 3, un més que aquest curs.
D’altra banda, a primer d’ESO, també es manté el nombre de grups, 81, tot i que amb alguns canvis. Hi haurà un grup més als instituts Can Vilumara i Margarida Xirgu, i un grup menys a l’Institut Bisbe Berenguer i al Pere Lliscart. La ràtio serà de 27 alumnes per grup als centres de màxima complexitat i de 30 alumnes per a la resta.
La tinenta d’alcaldia de Ciutat Transformadora, Cristina Santón, ha parlat de tots aquests temes al programa Aula L’H.