Primera hora del matí a la parada del M12 d’Enric Prat de la Riba-Mestre Candi, a prop del Parc de la Serp. La parada està plena de gom a gom. L’autobús porta retard i quan arriba va molt ple. Tot seguit passa un altre M12 també ple de gom a gom. Els usuaris es queixen que aquestes situació de retards i d’aglomeracions es repeteix molt sovint sobretot a les hores punta a l’autobús M12.

En algunes ocasions l’autobús ple no obres les portes. En altres ocasions els usuaris entren per la porta del darrera perquè és impossible entrar per la de davant. Segons els usuaris, això provoca situacions tenses quan els conductors demanen els passatgers que no entrin pel darrera i els obliguen a baixar.

En altre ocasions triga molt en arribar un autobús i, quan ho fan, arriben dos seguits.

Els retards són de vegades molt significatius. Dilluns, 7 d’octubre, a la tarda, a la parada del Torrent Gornal amb l’avinguda Catalunya la pantalla mostrava 29 minuts d’espera. I poc després, 41 minuts. Habitualment, l’M12 ha de passar cada 7 minuts.

La situació fa molts mesos que es repeteix. Els treballadors de Moventis han assegurat que una de les causes per les que han convocat diverses jornades de vaga durant aquest mes d’octubre és precisament per denunciar el que està passant amb el servei des que es va fer càrrec de la gestió d’aquesta línia l’empresa Moventis.

Alguns usuaris també afirmen que els retards i les aglomeracions s’han multiplicat des que gestiona la línia Moventis.

Una línia amb 2,4 milions de viatgers

La línia M12 de L’Hospitalet és la més concorreguda del bus metropolità en el primer semestre de 2024 amb 2,4 milions de viatgers. Així ho ha anunciat l’AMB en el seu últim informe, en el qual destaca que els autobusos metropolitans han arribat als 60 milions de viatgers en aquest mateix període. La xifra representa una pujada del 15% respecte a la mateixa etapa de l’any passat.

Les línies que s’apropen més a la M12 en volum d’usuaris són les M19 i M30, del Barcelonès nord, amb 2,2 milions d’usuaris cadascuna. L’estrena de la M5, de Sant Boi de Llobregat, ha assolit els 1,2 milions de viatgers.

El mes amb més usuaris ha estat el maig, quan 9,8 milions de viatgers van fer ús dels busos de l’AMB. De mitjana, 386.874 persones cada dia laborable els van utilitzar, 235.101 els dissabtes i 149.615 els festius. Els busos d’altes prestacions AMB Metrobús i l’AMB Bus Exprés han acumulat més d’un terç de la demanda diürna amb 19,54 milions de passatgers.

El Nitbus també registra xifres rècord d’afluència, amb més de 4.500.000 usuaris, i això suposa una crescuda del 19% respecte al 2023.