Satisfacció entre les persones usuàries de la L5 de Metro, tant pel fet que la línia hagi recuperat el servei habitual després de les obres de millora de la infraestructura que s’han dut a terme durant les últimes setmanes, com pel bon funcionament del autobusos llançadora habilitats per TMB.
El tall de la línia 5 de Metro ha afectat el tram comprès entre les estacions de Cornellà Centre i Collblanc. A l’estació de Pubilla Cases, la majoria de les persones consultades agraïen que s’hagi reprès el servei coincidint també amb l’activitat habitual postvacances i destacaven que els 26 autobusos llançadora que han funcionat mentre han durat les obres, en general, han prestat un bon servei.
El Kevin és usuari habitual de l’L5 i explica que “ara que ja tornem a la rutina i als horaris habituals de la feina està bé no haver de preocupar-te per si arribarà el metro o no”. I la Pardeep recorda que “aquesta línia, la 5, del Metro és de les que més fa servir la gent, així que està molt bé que ja torni a funcionar amb normalitat”.
La Yenifer explica que “al principi no sabia que hi havia busos alternatius i em va afectar molt que no hi hagués Metro. Però després sí que ja vaig fer servir els busos llançadora i la veritat és que, tret de petits retrasos i algunes hores amb més gent, han funcionat prou bé”. Arran d’això, el Manuel ha assenyalat que “l’altre dia vaig anar a l’estació de Collblanc a agafar el bus i estava força ple, així que ara que tot torna a la normalitat al Metro és molt millor per a tothom”.
TMB ha invertit 16 milions d’euros en unes obres que tenien com a objectiu principal reforçar 5 kilòmetres de vies, amb una nova plataforma de formigó, i reduir les vibracions, amb fixacions d’última generació.
També s’hi ha instal·lat nous canvis d’agulla als raïls, una mena de bypass per poder enllaçar dues vies paral·leles en tots dos sentits en un espai més reduït, cosa que redueix el temps d’aturada.
Amb l’actuació de millora que s’ha dut a terme aquest estiu entre Cornellà Centre i Collblanc, TMB vol millorar la freqüència de pas dels trens de la L5 i que a partir d’ara sigui de 2 minuts i 15 segons. A més, la previsió és que al llarg dels pròxims anys la línia 5 de Metro incorpori altres 4 trens.