Els trens de la línia 5 del metro tornaran a circular aquest dilluns entre les estacions de Collblanc i Cornellà Centre. Des del 25 de juny, aquest tram ha estat tallat per treballs de millora i renovació de les vies. L’actuació permetrà augmentar la freqüència de pas dels combois i eliminar les vibracions.
Per cobrir el tram afectat durant els mesos d’obres, Transports Metropolitans de Barcelona ha habilitat dues línies de bus llançadora, amb un total de 26 autobusos especials. Un servei alternatiu que, en general, els usuaris han valorat positivament tot i l’augment del temps de viatge.
Freqüències de 2:15 minuts
A partir de setembre, i gràcies als treballs efectuats, la línia L5 del metro comptarà amb un tren més i podrà arribar a una freqüència de pas de 2 minuts i 15 segons, una millora de 15 segons respecte als temps d’espera anterior.
Això és possible gràcies a la instal·lació de nous canvis d’agulla als raïls, uns bypass que permeten enllaçar dues vies paral·leles en tots dos sentits en molt poc espai, cosa que possibilita flexibilitzar la circulació i reduir el temps d’aturada en cas d’incidència.
Amb aquesta millora també s’incrementa la capacitat de la línia. De fet, a la freqüència s’anirà reduint en hora punta, incorporant fins a quatre trens més en els pròxims anys.
Menys vibracions
Les obres també han servit per renovar la via i instal·lar-la sobre una plataforma de formigó, en comptes del balast -les pedres que hi ha sota els carrils- que hi havia anteriorment.
A banda de reduir el manteniment necessari, aquest tipus de via compta amb unes fixacions que redueixen els sorolls i les vibracions al pas dels trens.
A més de millorar el confort dels viatgers, les vibracions a l’L5 també han estat una queixa històrica del veïnat de la carretera de Collblanc, que fa anys que denuncia l’aparició d’esquerdes als seus habitatges.
Els treballs han tingut una inversió de més de 16 milions d’euros i han renovat 5 quilòmetres de via, en un tram que té una mitjana de 62.000 usuaris de dilluns a divendres.
Les obres han afectat cinc estacions que donen servei a L’Hospitalet: Collblanc, Ernest Lluch, Pubilla Cases, Can Vidalet (al terme municipal d’Esplugues) i Sanfeliu.