Les obres de millora i renovació de la infraestructura de les vies que s’estan fent aquest estiu a la línia 5 de Metro, entre les estacions de Collblanc, a L’Hospitalet, i Cornellà Centre, el final de la línia, hauran de permetre incrementar la freqüència de pas dels combois i reduir les vibracions.
Un factor clau son les noves agulles de vies, del tipus bretelle, que permeten enllaçar dues vies paral·leles en tots dos sentits en un espai reduït, cosa que facilita posar més combois en circulació.



La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha explicat que “son com una mena de ‘bypasos’ entre vies que ens permetran incrementar el nombre de trens i a partir del setembre podrem injectar un tren més”.
I el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, ha comentat que, davant de les freqüències de actuals de 2 minuts i 30 segons, “aspirem a aconseguir una freqüència al voltant de 2 minuts i 15 segons”.
I la plataforma de formigó, en comptes de balast, i les noves fixacions de les vies també ajuden a reduir el soroll i les vibracions. Laia Bonet ha posat l’accent en el fet que “la tecnologia ha millorat les fixacions i allà on hem fet servir les noves en els últims anys els resultats han estat bons”.
Les vibracions dels trens de la línia 5 de Metro son una de les queixes dels veïns i veïnes d’edificis de la Carretera de Collblanc, que anys que denuncien esquerdes i desperfectes als seus habitatges.
TMB invertirà 16 milions d’euros en aquestes obres de millora del tram de la línia 5 de Metro entre Cornellà Centre i Collblanc, unes obres que afecten altres 4 estacions de L’Hospitalet: Can Boixeres, al barri de Sanfeliu, Can Vidalet i Pubilla Cases, i Ernest Lluch, a l’eix de la Carretera de Collblanc.



Mentre durin les obres, s’han posat en circulació 26 autobusos llançadora que cobreixen aquest tram. En general, les persones que en fan ús es mostres satisfetes de la puntualitat i la freqüència de pas.
Segons TMB, 62.000 persones de mitjana fan servir la línia 5 de Metro entre Cornellà Centre i Collblanc. Les obres duraran fins l’1 de setembre. Des de Collblanc, la resta de la línia funciona amb normalitat.