La Junta de Govern Local ha aprovat el contracte de compravenda de la nau situada al carrer de la Riera dels Frares, 23, per un import de 700.000 euros, per tal que sigui la seu de la Casa de la Música.
L’immoble està situat dins del perímetre del Districte Cultural L’H, a prop de la Salamandra i de diferents espais d’assaig per a grups musicals amb els quals compta L’Hospitalet.
Segons un comunicat, la inversió en aquest local es fa en el marc del Districte Cultural L’H. L’Ajuntament ha creat una línia de subvencions per a locals que tinguin una programació estable de música en directe amb l’objectiu de generar noves oportunitats per a grups emergents, i s’ha buscat una antiga nau industrial on fer créixer el projecte Casa de la Música, un centre formatiu i integral d’activitats musicals que gestiona la Salamandra.
Les cases de la música són un projecte sociomusical de Catalunya creat el 2005 que té com a objectiu dinamitzar les músiques modernes a les seves àrees d’influència. Actualment a Catalunya hi ha cinc seus: Mataró, Salt-Girona, Terrassa, Manresa i L’Hospitalet. Aquests equipaments formen part de la Xarxa de Cases de la Música de Catalunya, que es l’entitat que vetlla pel seu bon funcionament, permet l’intercanvi d’activitats i crea projectes comuns que permetin desenvolupar, evolucionar i millorar la seva acció als territoris.
Ciutadans i Casa de la Música es reuniran en breu
El grup municipal de Ciutadans ha criticat en diverses ocasions el fet que l’Ajuntament compri un espai per a la Casa de la Música perquè afavoreix a una empresa privada, la Salamandra.
Fa un dies, la Casa de la Música de L’Hospitalet va publicar una carta a Facebook on reivindicava l’important paper de promoció de la cultura que desenvolupen. També recorden que la casa de la Música no és una empresa privada, sinó un projecte sociomusical coparticipat per per la Generalitat, l’Ajuntament, la Diputació i Salamandra i que com a tal és un model de referència per la seva sostenibilitat, ja que combina la gestió pública la privada.
En relació al nou espai, la carta recorda que gran part de les activitats del projecte es realitzaven a les dues sales que tenia Salamandra i que aquesta cedia per fer-les. “El tancament d’una de les sales i l’important creixement del projecte han creat la necessitat de tenir un equipament on desenvolupar-lo”.
El director de la Salamandra, David Lafuente, no ha volgut fer declaracions en relació a la carta perquè en les pròximes setmanes celebraran una reunió amb Ciutadans per explicar-los de primera mà el projecte.