Ja sigui perquè els propietaris els han donat de baixa o simplement per abandonament, hi ha cotxes, furgonetes, motos o ciclomotors que ocupen la via pública durant un temps massa prolongat. De fet, la Guàrdia Urbana de L’Hospitalet ha anunciat que entre setembre de 2023 i setembre de 2024 ha retirat més de 600 d’aquests vehicles.

La unitat de retirada i gestió de vehicles ha tret dels carrers i ha tramitat la baixa d’un total de 447 vehicles abandonats i ha retirat 173 vehicles de renúncia tramitada pels seus propietaris.

Val a dir que en el cas dels vehicles abandonats, segons la Guàrdia Urbana, els terminis per retirar-los poden ser llargs perquè s’han de complir diferents tràmits legals. No obstant això, els tràmits per autoritzar a l’Ajuntament a retirar de la via pública un vehicle pel seu desballestament i baixa són senzills i es poden fer tant de manera presencial com a través del web municipal.

Vols declarar un vehicle fora d’ús?

Els ciutadans de L’Hospitalet que vulguin desfer-se del seu vehicle, ho poden fer de manera presencial i gratuïta portant la documentació del vehicle i del propietari a qualsevol Regidoria de Districte o a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. També es pot dur a terme gratuïtament en línia a través de La Seu Electrònica de l’Ajuntament.

La declaració de vehicle fora d’ús la pot fer la persona titular o qui la representi legítimament mitjançant autorització escrita i és necessari presentar la fitxa tècnica i el permís de circulació. Transcorregut el termini legal sense que l’Ajuntament hagi notificat cap resolució al respecte, la petició s’entendrà estimada.

Per poder fer el tràmit a través del web, és necessari que els sol·licitants disposin d’un certificat d’identificació acceptat pel servei VÀLid.