“L’été de serpents” és una exposició de Nathalie Rey comissariada per Jordi Garrido i que es pot veure fins el proper 4 de maig a la Fundació Arranz-Bravo. La mostra s’inspira en l’obra i el llegat de Niki de Saint Phalle, una artista iconoclasta i innovadora de mitjans del segle XX, nascuda al 1930 a l’extraradi de París i traspassada el 2002 a Califòrnia. Va ser una de les poques dones que es va especialitzar en escultura monumental.

La mostra compta amb obres de la mateixa Saint Phalle que permeten un diàleg artístic amb Nathalie Rey i posen en relleu les connexions que hi ha entre les dues artistes. Ambdues fregant sempre la subversió dels codis establerts, la resignificació de materials i la revisió de la iconografia cultural.
Quatre eixos ben diferenciats per un mateix missatge
L’exposició té quatre grans eixos: la profanació d’un mateix, la infància, la religió i el desig. Rey qüestiona les estructures de poder i l’opressió que configura la societat actual. L’escultura, la instal·lació i els objectes híbrids porten a la seva obra a moure’s entre l’àmbit personal i el col·lectiu, allò sagrat, profà, el joc i la violència.

De forma paral·lela, la fundació presenta una selecció de peces d’Eduard Arranz Bravo establint un diàleg entre la seva obra i els conceptes abordat a l’exposició. De fet, és la primera vegada que es mostra en públic l’obra ‘Hot Venus’, provinent del fons de la col·lecció. També es pot veure de forma excepcional una obra original de l’artista Nicky de Saint Phalle provinent de la col·lecció privada d’Eduard Arranz-Bravo.