La Fundació Arranz-Bravo acumula quinze anys de trajectòria pedagògica artística a L’Hospitalet. Per celebra-ho, s’ha inaugurat l’exposició “Aquí no ensenyem manualitats” on es recull la línia de treball que han portat a una desena de centres educatius de la ciutat.

L’any 2010, la Fundació Arranz-Bravo va entendre que l’educació artística és una molt bona eina per a la transformació social i cultural, però al mateix temps calia renovar els models que es feien servir a les escoles. La Fundació va apostar per apropar la seva acció pedagògica a l’alumnat, mitjançant diverses eines que pretenen despertar i fer créixer les seves capacitats creatives. Algunes d’aquestes experimentacions creatives es poden visitar i fer servir durant l’exposició.

Artur Muñoz és comissari exposició “Aquí no ensenyem manualitats” i afirma que “la creativitat és la capacitat de l’ ésser humà per enfrontar de manera novedosa problemes establerts o plantejar problemes nous. I les arts són un molt bon àmbit per treballar la creativitat. Cada exercici planteja un problema que cal resoldre i això és ser creatiu no és només omplir un full en blanc”.

Des de la Fundació Arranz-Bravo tenen molt clar que tothom té un potencial creatiu que li pot servir per enfrontar-se als diferents reptes i problemes que apareixen al llarg de la vida. L’objectiu és despertar aquesta capacitat de creació.

Al llarg d’aquests quinze anys, el projecte pedagògic ha col·laborat amb nou escoles i un centre de formació d’adults de L’Hospitalet. 

L’exposició es podrà visitar fins al 24 d’octubre.