Com la majoria de les persones que fan les pràctiques de conduir, en Marcos José viu amb la incertesa de no saber quan es podrà examinar. “No sé quan tindré data d’examen ni si m’ho podré compaginar amb els estudis”, explica aquest alumne de l’autoescola La Estrella del barri de Bellvitge.
I és que la falta d’examinadors a la Direcció General de Trànsit està alentint el procés de treure’s el carnet. A l’àrea de Barcelona, més de 57.000 aspirants estan esperant per fer l’examen.
A l’autoescola La Estrella de Bellvitge, la situació els ha portat al límit. No poden absorbir tota la demanda d’alumnes i, després de 37 anys formant conductors i conductores, s’han arribat a plantejar tancar el negoci.
I és que la llista d’espera per examinar-se fa que, en el seu cas, els alumnes que aproven la teòrica no puguin començar les classes pràctiques fins al cap de 3 o 4 mesos.
L’Alicia Pazos, professora d’aquesta autoescola familiar, explica que “si fem més classes tindrem molts alumnes preparats que no podran anar a examen, i és per això que ens estan limitant la capacitat de treballar. Hi ha feina perquè la gent vol treure’s el carnet, només demanem que puguem presentar més aspirants a examen i que ens deixin treballar amb el volum de feina que realment tindríem”.


Actualment, a tota la província de Barcelona hi ha una setantena d’examinadors, una xifra que des del sector consideren insuficient. A banda de la manca d’examinadors, a l’autoescola La Estrella també lamenten que la DGT no tingui prou personal administratiu.
Unes traves burocràtiques que, asseguren, eternitzen encara més els tràmits per examinar-se. “La DGT ha d’assumir que té un problema i convocar més places d’examinadors. Aviat en sortiran, però no en prou nombre per a cobrir tots els que es jubilen”, assegura Pazos.
A més, els petits centres de formació viària també pateixen la competència de les grans cadenes d’autoescoles, que, diuen, surten beneficiades del sistema d’assignació d’exàmens.