La Federacio d’Associacions de Veïns de la ciutat reprèn la ronda de visites als Centres d’Atenció Primària per recollir de primera mà les queixes dels usuaris. Consideren que la manca de personal sanitari i les condicions laborals són la principal causa de l’endarreriment de les visites. Avui han visitat el CAP del barri de Can Serra.
Des de la Federació d’Associació de Veïns han assenyalat que la campanya d’informació i gestió de reclamacions al Cat Salut continua sent molt necessària, ja que a tots els CAP manquen professionals. I han assegurat que durant aquest temps han augmentat un 45% les reclamacions als Centres d’Atenció Primària.
La FAAVV recull les queixes més greus dels usuaris i les entrega per escrit i personalment a cada Centre d’Atenció Primària. També les trasllada al CatSalut i al Síndic de Greuges.
D’altra banda, valoren molt positivament que el president de la Generalitat, Salvador Illa, s’hagi compromès a millorar els temps d’atenció als centres de salut per que tal en 48 hores els usuaris puguir passar per la consulta.
Felix Redondo, vicepresident de la FAAVV, ha assenyalat que “li agafem la paraula al president. Estem totalment d’acord és una reivindicació que nosaltres portem des de fa temps. Però també es important que es doti als CAP de més mitjans i professionals”.
Les principals queixes dels usuaris: el temps d’espera i la manca d’atenció quan la visita és telefònica
Des de la Federació també consideren que l’atenció telefònica enlloc de la visita presencial al CAP no és apropiada i que cal canviar aquest sistema per millorar l’atenció a l’usuari
Felix Redondo, ha assegurat que “la visita per telèfon és un nyap, perquè no és poden identificar les dolències a distància; no hi ha contacte humà i és molt incòmode per l’usuari”