Ferrocarrils de la Generalitat ha tancat l’any 2023 amb gairebé 91 milions de viatgers a les línies metropolitanes, la qual cosa suposa un increment del 15% respecte de l’any 2022. Aquesta xifra siginifca que ja s’ha recuperat pràcticament la demanda de l’amny 2019, abans de la pandèmia.

A la línia Llobregat-Anoia, l’any passat es va registrar 26 milions de viatgers, un 18,4% més que el 2022 i un 5% més que l’any 2029. En algunes ciutats com ara L’Hospitalet l’augment respecte a l’any passat ha estat superior a la mitjana amb un 19,8%. Sant Vicenç dels Horts ha pujat un 21,8%, Martorell, el 28% o Monistrol un 33,5%.

A la línia Barcelona-Vallès s’han fet gairebé 65 milions de viatges, un 13,7% més que el 2022. Així a Sabadell, Terrassa i Sant Cugat l’increment respecte a l’any anterior ha estat d’un 22%, un 20,6% i un 15%, respectivament. A més tots els municipis del Vallès Occidental de la línia Barcelona-Vallès han assolit el 2023 el rècord de viatges, tot superant les xifres d’abans de la pandèmia.

Elevat índex de satisfacció dels usuaris de Ferrocarrils

Els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat han puntuat amb un 79 sobre 100 la qualitat del servei ofert per la companyia durant l’any 2023 a les línies Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia. És la valoració més alta dels darrers anys de l’Índex de Satisfacció del Client que assoleix el rècord en aquestes línies.

L’indicador permet conèixer la percepció que tenen les persones que viatgen amb Ferrocarrils sobre diferents aspectes de la prestació del servei ferroviari. Es mitjançant unes 1.110 enquestes directes als usuaris d’acord amb 27 valors. Hi destaquen la puntualitat, l’accessibilitat, la senyalització, la neteja i la sensació de seguretat.

La puntualitat també ha crescut en relació a l’any anterior i se situa per damunt del 99% a totes les línies amb un 9,2% a la línia Llobregat-Anoia