La quantitat d’usuaris que utilitzen la Bicivia, la xarxa pedalable de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ha augmentat un 21% des del 2019, fins a arribar a una mitjana d’usuaris diaris de 75.600 persones l’any passat. Una tendència que s’ha anat consolidant des de la pandèmia, quan es va produir un augment significatiu de la mobilitat en bicicleta i patinet.

De fet, en aquests cinc anys, els usuaris de patinets i altres vehicles de mobilitat personal (VMP) han pujat un 92% al conjunt de les bicivies, mentre que les bicicletes s’han incrementat un 29%.

Tot i això, les bicicletes continuen sent el tipus de vehicle que més circula per les bicivies, amb una intensitat diària mitjana de 14.057, més del doble que el nombre de patinets, que és de 6.292 diaris.

Mapa de la xarxa de Bicivia.

Pel que fa al gènere dels usuaris del Bicivia, la majoria són homes (82%). Una dada molt similar si ens fixem en l’ús concret de les bicicletes, amb un 84% d’homes i un 22% de dones. Els percentatges s’apropen lleugerament en el cas dels patinets, en què el 78% d’usuaris són homes i el 22% són dones.

D’atra banda, el 70% d’usuaris de la bicicleta porten casc, una xifra que es redueix al 50% en el cas dels usuaris de patinets.

Les bicivies més utilitzades

La via pedalable amb més demanda (16.300 usuaris diaris de mitjana) és la Bicivia 6, que connecta el Port Vell de Barcelona amb Barbèra del Vallès. De ben a prop, amb una mitjana de 16.000 usuaris al dia, la segueix la Bicivia 7, que fa un recorregut entre Castelldefels i el Fòrum de Barcelona.

En tercer lloc se situa la Bicivia 3 (11.000 usuaris diaris mitjans), que uneix el Prat amb Montgat passant per la Granvia de L’Hospitalet.

Per L’Hospitalet també hi passa la Bicivia 4 (entre Drassanes i Castellbisbal, a través de la carretera de Collblanc i la Bicivia 5 (entre Cornellà i Badalona, passant pel Centre, Sant Josep i Santa Eulàlia).