Dues entitats històriques de la cultura hospitalenca actuaran plegades aquest dissabte al Casino del Centre per primera vegada a la seva història. 53 anys després de la creació de Matiners i 32 de l’Esbart Dansaire mai havien coincidit damunt de l’escenari.
La intenció és oferir un repertori de música tradicional catalana perquè els cantaires i dansaires ofereixin el bo i millor del seu art. La directora de la coral Els Matiners Mònica Peig ha dit que “mai se’ns havia ocorregut fer una actuació conjunta entre ambdues entitats i vam pensar que era el moment de fer-ho. Li vam proposar a l’Esbart i ràpidament van dir que sí. Vam cercar el repertori més adient i vam decidir posar-ho en marxa”.
Peig s’ha reconegut “emocionada perquè vam veure que el nivell de participants i d’edats és semblant tant de nens com de gent més gran i el tarannà és igual en les dues entitat i tot ha ant molt ràpid”. Per la seva banda, la Laia Torres va ser membre de Matiners i balla a l’Esbart. És com un nexe d’unió entre les entitats i ha assenyalat que “m’agrada molt dansar i cantar i l’ambient és molt bonic”.
Des de Matiners i des de l’Esbart Dansaire han indicat que esperen que aquesta primera vegada es perllongui en el temps i puguin fer més actuacions conjuntes pel territori. (Podeu veure a dalt l’entrevista del programa Veïns amb la presidenta de Matiners, Mònica Peig i la dansaire Laia Torres).