La Cofradía 15+1 va sortir dissabte amb la processó de la Cruz de Mayo i Nuestra Señora de los Remedios. Es tracta d’una tradició andalusa molt arrelada a Còrdova, que consisteix en que les dones adornen una gran creu amb clavells i surten en romeria.
Com cada any el primer cap de setmana de maig, la Cofradía 15+1 va exposar a la plaça de la Bòbila, la Creu de Maig. Es tracta d’una tradició religiosa andalusa que consisteix en que les dones adornen una gran creu amb clavells. Dissabte al migdia, els membres de la cofradía van recorrer diversos carrers del barri de Pubilla Casas portant la creu i la imatge de Nuestra Señora de los Remedios.
Felipe Navarro, president de la Cofradía 15+1, ha explicat que “la Cruz de Mayo és una tradició molt arrelada a Còrdova, i a la ciutat hi ha molts cordovesos que poden gaudir d’aquesta processó encara que estiguin lluny de la seva terra”.
A la Cofradía 15+1 les tradicions passen de pares a fills. Molts d’ells continuen formant part de l’entitat i participant de les processons amb devoció.
El proper diumenge 15 de maig, la Cofradía celebrarà una missa commemorativa de germanor amb la Hermandad Pastorcillo Divino a les 12h del migdia a la Plaça de la Bobila.