La Confederació General del Treball, CGT, denuncia que el servei de Correus de L’Hospitalet està col·lapsat. Segons el sindicat, no s’estan complint els terminis de lliurament a causa de la mala organització i la falta de personal.
En un comunicat, denuncien que ara mateix hi ha 30.000 notificacions administratives acumulades a l’espera de ser lliurades. Segons el sindicat, a aquesta situació s’ha arribat per diferents motius, entre els quals hi ha alguns estructurals, com ara no cobrir les 77 seccions de repartiment de Correus L’Hospitalet. Expliquen que només es tenen cobertes 65 amb personal fix i que això, juntament amb baixes laborals i altres absències justificades, provoquen una sobrecàrrega de feina que no sempre es pot assumir.
D’altra banda, el sindicat també denuncia que Correus prioritza el servei de paqueteria per sobre el correu ordinari, cosa que encara complica més la situació. La creació del projecte “Red 24”, el passat 24 d’octubre, és una mostra més que l’empresa posa per davant aquest àmbit de feina i incompleix el Servei Postal Universal.
En aquest sentit, Albert Mapiz, delegat sindical de la CGT, posa exemples pràctics d’aquesta situació, explicant que hi ha notificacions de trànsit “de principis d’octubre que s’estan repartint ara, un mes i mig més tard”. “Els gestors de Correus no tenen interès a mantenir la prestació de servei públic, prefereixen oferir terminis de lliurament increïbles per a clients com Amazon”, afegeix.
Correus assegura que el servei funciona amb normalitat
Correus L’Hospitalet, per la seva banda, també ha emès un comunicat on expliquen que el servei està funcionant amb normalitat. Afirmen que el volum d’enviaments pendents està dins els paràmetres correctes i els terminis es compleixen en tot moment i estan garantits.
Quant a les notificacions administratives, Correus explica que els terminis poden variar segons el client institucional però que, en qualsevol cas, mai és inferior als 25 dies. També en aquest cas, l’empresa assegura que els terminis es compleixen completament.
Finalment, Correus L’Hospitalet considera que la plantilla s’ajusta al volum d’activitat real, que moltes vegades és fluctuant, però que sempre es garanteix la prestació del servei.