Veí de Santa Eulàlia, biòleg de formació i divulgador a YouTube, Josep Calatayud assegura que “tenim la sort de viure en una nova època daurada de l’exploració espacial”. Amb 464.000 subscriptors, el seu compte de YouTube Control de Misión s’ha convertit en un dels canals sobre l’exploració de l’espai més seguits en castellà a tot el món.

I és que l’auge del sector espacial, amb la irrupció d’empreses privades com SpaceX, el paper destacat de nous actors com la Xina o l’Índia, o l’horitzó d’una futura colonització de la Lluna i de Mart, han tornat a despertar l’interès del públic per l’espai.

“He notat que cada vegada hi ha més persones que s’estan aficionant a aquests temes. Sobretot em segueix molta gent jove i molts nens i nenes, i això és genial perquè són les noves generacions. L’objectiu del canal és que trobin aquesta afició i s’hi enganxin, i que en un futur puguin fer carreres relacionades amb la tecnologia i l’enginyeria”, explica.

A través de Control de Misión, així com del seu canal de notícies secundari CDM Extra i del seu pòdcast Supersónicos Anónimos, en Josep explica a la seva audiència les bases per entendre com funciona un coet, què significa orbitar la Terra o com es viatja per l’espai.

Josep Calatayud treballant al set de ‘Control de Misión’ des de casa seva a Santa Eulàlia

Dels més 300 vídeos que ha publicat a Control de Misión, en Josep recorda amb especial orgull l’entrevista que va fer a Pedro Duque, primer astronauta espanyol en anar a l’espai i exministre de Ciència, Innovació i Universitats.

Però a més de crear vídeos divulgatius, un dels continguts més seguits pel seu públic són les retransmissions en directe de missions i llançaments destacats. “Quan explico el llançament d’un coet ho visc molt i transmeto molta passió. Aquesta adrenalina que aporto al canal crec que és una de les claus que fan que la gent em segueixi”.

Una passió que fa dos anys el va empènyer a deixar la seva feina com a microbiòleg en un laboratori per poder-se dedicar en exclusiva al canal. Així, en Josep reconeix que “quan amb YouTube vaig començar a cobrar el mateix que a la feina vaig pensar que era el moment”.

“Al final la vida m’ha portat cap a allò que realment m’agrada i que sempre havia estat la meva afició, i ara tinc la sort de viure d’això”, assegura.