Ja fa uns dies que el barri de Bellvitge està de Festa Major i un any més en aquest escenari es donen cita diferents representants polítics . Aquest dimecres ha estat el secretari general de Junts, Jordi Turull, qui ha estrenat el curs polític amb una visita a diverses casetes, juntament amb el candidats a L’Hospitalet, Eliseu Esterlich.
Precisament, Turull ha assegurat que des de Junts afronten un inici polític “molt intens, marcat pel cicle electoral i per la preparació de les properes eleccions municipals”. El partit vol reforçar la seva presència als ajuntaments i assegura que l’objectiu és oferir solucions als problemes quotidians de la ciutadania.
L’Hospitalet, referent metropolità
Jordi Turull ha explicat que volen entrar al consistori per ser “més útil” als veïns dels diferents barris.Junts aposta perquè la ciutat tingui un paper de lideratge i cohesió dins l’àrea metropolitana. “El barri de Bellvitge és un exemple de cohesió social i d’una ciutadania que ha estat capaç de tirar endavant malgrat les dificultats”. La formació considera que aquest esperit de cooperació s’ha de recuperar i traslladar també a les polítiques municipals.
Canvi en educació
L’educació és un dels grans eixos que Junts vol situar al centre del debat polític. El secretari general del partit considera que “el sistema català necessita una sacsejada i proposa un gran acord de país per recuperar la qualitat educativa”. Entre les seves prioritats hi ha donar més autonomia als centres i més eines als professors. “Cada escola i institut ha de poder adaptar-se a la realitat social del seu entorn. Les necessitats d’un institut de l’Hospitalet no tenen res a veure amb les d’un municipi del Pirineu”.
El partit reclama també més recursos per afrontar les necessitats en educació, sanitat i serveis públics. La formació situa en més de 22.000 milions d’euros els recursos que, segons Turull, Catalunya genera i que no retornen al territori.